Από την Ιερά Μητρόπολη Χαλκίδος και τους συνεργαζόμενους Φορείς Ιατρικό Σύλλογο Ευβοίας, Φαρμακευτικό Σύλλογο Ευβοίας και το Τοπικό Παράρτημα του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού ανακοινώνεται ότι τα δύο ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΙΑΤΡΕΙΑ – ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ (Χαλκίδος και Ιστιαίας), στα οποία εξυπηρετούνται συνολικά 300 άνεργοι και ανασφάλιστοι συνάνθρωποί μας, λειτουργούν από 1ης Οκτωβρίου 2014, ως εξής: Α. Κοινωνικό Ιατρείο – Φαρμακείο Χαλκίδος Στο κτίριο της Οικογενείας Αγγέλου Πνευματικού – Ευεργέτου της Ι. Μητροπόλεως, επί της οδού Μεσσαπίων 10 στη Χαλκίδα, κατά τις ημέρες Δευτέρα και Τετάρτη, από 15:00 έως 16:00 μ.μ..Β. Κοινωνικό Ιατρείο – Φαρμακείο Βορείου Ευβοίας:Στο κτίριο του ΚΕ.Σ.Ο. Ιστιαίας (Άνω Πλάτανος), κάθε Τετάρτη, από 17.00 έως 18.00 μ.μ.-Η Τράπεζα Τροφίμων και Ενδυμάτων της Ιεράς Μητροπόλεως Χαλκίδος,λειτουργεί στο κέντρο της Χαλκίδας, σε ισόγειο κατάστημα επί της οδού Αντωνίου 15. Οι ημέρες και ώρες λειτουργίας της Τράπεζας παραμένουν οι κάτωθι:Δευτέρα: 10.00 π.μ. – 2.00 μ.μ.Τρίτη: 4.00 – 8.00 μ.μ.Τετάρτη: 10.00 π.μ. –2.00 μ.μ.Πέμπτη: 4.00 – 8.00 μ.μ.Παρασκευή: 4.00 – 8.00 μ.μ.

Πέμπτη, 11 Αυγούστου 2011

Το Δεύτερο Πάσχα των Ορθοδόξων

του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Αχελώου
κ. Ευθυμίου Κ. Στυλίου

Από το βιβλίο του «ΛΟΓΟΣ ΖΩΗΣ»,  Εκδόσεις Άθως 2001
«Εν τη κοιμήσει τον κόσμον ου κατέλιπες, Θεοτόκε»
Προοίμιον: Με ιδιαίτερη χαρά γιορτάζει σήμερα o ορθόδοξος ελληνικός λαός την εορτή της Παναγίας. Αυτό, άλλωστε, φανερώνει και το γεγονός ότι από τους 8000 περίπου ενοριακούς ναούς πού υπάρχουν στη Χώρα μας, οι 2000 είναι αφιερωμένοι στην Παναγία. Γεννάται όμως το ερώτημα, γιατί εορτάζαμε με τόση χαρά, ενώ το γεγονός στο όποιο αναφέρεται η σημερινή ημέρα δεν είναι χαρμόσυνο, αλλά λυπηρό, όπως είναι ο θάνατος της Παναγίας;
α. Ο θάνατος-κοίμηση: Το γεγονός στο όποιο αναφέρεται η σημερινή μέρα, είναι όντως ο
θάνατος της Παναγίας. Διότι ήλθε η ώρα του θανάτου και για την Παναγία. Τόσο η υμνογραφία της Εκκλησίας μας όσο και η εικονογραφία της παρουσιάζουν με ζωηρά χρώματα το γεγονός αυτό. Οι Απόστολοι, ενώ ήσαν διασκορπισμένοι στα πέρατα της γης, με ειδικό θαύμα, συγκεντρώνονται στο σπίτι της Παναγίας στη Γεθσημανή και κηδεύουν το πανάχραντο και πανάγιο σώμα της.
Άλλ' ενώ πρόκειται περί του θανάτου της Παναγίας, η σημερινή εορτή δεν λέγεται «ο θάνατος» της Θεοτόκου αλλά η «κοίμηση της Θεοτόκου»! Γιατί; Διότι ο θάνατος, μετά την ανάσταση του Χρίστου, την οποία είδε και η Θεοτόκος, δεν ήταν πλέον παρά ένας ύπνος, μία προσωρινή κοίμηση. Από την εποχή, μάλιστα, εκείνη, οι χριστιανοί πού πεθαίνουν δεν λέγονται «νεκροί», αλλά «κεκοιμημένοι» και οι χώροι οπού τους ενταφιάζουν δεν λέγονται πια νεκροταφεία, αλλά «κοιμητήρια»!
β. Μετάσταση-ανάσταση: Αφού οι Απόστολοι κήδευσαν και ενταφίασαν το ιερό σκήνωμα της Θεοτόκου, υστέρα από τρεις μέρες, κατά την παράδοση, χρειάσθηκε να ανοίξουν τον τάφο. Και ω του θαύματος! Το σώμα της Παναγίας έλειπε. Το πράγμα ήταν συνταρακτικό και άρχισε να απασχολεί την Εκκλησία: «τί έγινε το σώμα της Παναγίας;» Την απάντηση και πίστη της Εκκλησίας την διατύπωσε ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός: Το σώμα της Παναγίας, με ενέργεια της θείας Χάρης «μετέστη» στον ουρανό. Με άλλα λόγια, το σώμα της Παναγίας, με θεϊκή ενέργεια, άλλαξε κατάσταση υπάρξεως και πέρασε από την κατάσταση του θανάτου στην κατάσταση της ζωής. Η «μετάσταση», επομένως, της Παναγίας είναι μια πρώτη ανάσταση πού ενήργησε ο Χριστός, τιμώντας ιδιαίτερα την Θεοτόκο και μητέρα του. Γι΄  αυτό, λοιπόν, χαίρεται η Εκκλησία. Διότι  στη «μετάσταση» της Παναγίας προγεύεται την κοινή ανάσταση των ανθρώπων. Με τον τρόπον αυτό, η «μετάσταση» της Θεοτόκου γίνεται το δεύτερο Πάσχα των Ορθοδόξων.
Επίλογος: Υπάρχει, όμως, και κάτι άλλο, πολύ σημαντικό για μας: ενώ η Παναγία «μετέστη» από τη γη στον ουρανό, εν  τούτοις «τον κόσμον ου κατέλιπε». Όπως ο Χριστός υποσχέθηκε πώς θα είναι κοντά μας «πάσας τας ημέρας έως της συντέλειας του αιώνος» (Ματθ. κη' 20), έτσι και η Παναγία είναι κοντά μας, όπως αποδεικνύουν τα άπειρα θαύματα τ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου